پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261669
اخذ مجوز ماده ۲۳ براي پروژه هاي مهم چهارمحال و بختياري
تاریخ انتشار : 1401/10/21 15:39:28
نمایش : 560
مديرکل راه و شهرسازي چهارمحال و بختياري گفت: در سال ۱۴۰۱ موفق شديم براي محورهايي که مجوز ماده ۲۳ نداشتند اين مجوز را اخذ کنيم، اين مجوز براي پروژهايي چون محور باباحيدر_چلگرد، حاشيه زاينده‌رود از سامان تا قراقوش، ورودي شهر اردل و کمربندي اين شهر و محور سورشجان_سودجان گرفته شد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز؛ حسينعلي مقصودي صبح امروز در شوراي اداري چهارمحال و بختياري، اظهار کرد: در حوزه راه ۳۴پروژه بزرگ با مجموع ۱۷۷ کيلومتر در استان تعريف شده است، از اين تعداد پروژه حدود ۱۲۰ کيلومتر به صورت بزرگراه و ۵۴ کيلومتر راه اصلي است. 
 
وي افزود: ۱۰ دستگاه تونل که حدود ۱۲.۵ کيلومتر طول دارند در مجموعه راه در چهارمحال و بختياري در حال ساخت است، همچنين حدود ۶ دستگاه تقاطع غير هم سطح نيز در اين استان در حال احداث است. 
 
مديرکل راه و شهرسازي چهارمحال و بختياري ادامه داد: تا امروز حدود ۳۰۷ کيلومتر راه در استان ساخته شده است و با توجه به اينکه اين استان يک درصد وسعت کشور را دارد ۱.۶ بزرگراه هاي کشور در آن واقع شده است،  ۷۸۸ کيلومتر راه طرحي و  ۲۹۱ کيلومتر راه فرعي از ديگر موارد در حوزه راه‌ها در اين استان هستند.
 
مقصودي عنوان کرد: پروژه‌هاي بزرگ چهارمحال و بختياري در حوزه راه، عبارت از محور کنارگذر سامان، باند دوم بن به داران، تکميل محور شهرکرد به بروجن، تکميل محور بروجن به لردگان به ايذه، کمربندي شمالي بروجن، محور گندمان به بلداجي، گوشکي پل قرح، شهرکرد به شلمراز، تونل زره، محور گورميزه_اردل_دوپلان، تونل چري و راه‌هاي اطراف آن، محور فارسان به دشتک، محور باباحيدر_چلگرد، محور چليچه_جونقان، تونل هوني در گردنه تاراز و تقاطع غير هم سطح سه‌راهي هفشجان هستند.
 
وي خاطرنشان کرد: حدود يک هزار و ۷۳۵ ميليارد تومان قرارداد در حال احداث، تنها در حوزه راه‌هاي چهارمحال و بختياري است.
 
مديرکل راه و شهرسازي چهارمحال و بختياري اضافه کرد: در سال ۱۴۰۱ موفق شديم براي محورهايي که مجوز ماده ۲۳ نداشتند اين مجوز را اخذ کنيم که کار بسيار بزرگي بود، اين مجوز مهم براي پروژهايي چون محور باباحيدر_چلگرد، حاشيه زاينده‌رود از سامان تا قراقوش، ورودي شهر اردل و کمربندي اين شهر و محور سورشجان_سودجان گرفته شد.
 
مقصودي بيان کرد: اخذ مجوز ماده ۲۳ براي چند محور ديگر مثل محور شهرکرد_فرخشهر ، تقاطع غير هم سطح سه‌راهي قطب صنعتي شهرکرد، به‌سازي محور لردگان_سردشت، به‌سازي محور لردگان_فلارد در دست اقدام است.
 
وي تاکيد کرد: کار بزرگي که در يک سال گذشته انجام شد در بحث مصوبات سفر رياست جمهور به چهارمحال و بختياري بود که اعتبار قابل قبولي به استان اختصاص داده شد، در حوزه راه و راه‌آهن ۳ هزار و ۴۰۰ ميليارد تومان مصوبه داشتيم و تا امروز ۶۱۷ ميليارد تومان تخصيص از اين رقم به استان تعلق گرفته است.
 
مديرکل راه و شهرسازي چهارمحال و بختياري تصريح کرد: از کل پروژه‌هاي سفر رياست جمهوري به استان يک هزار و ۸۰۰ ميليون تومان آن در حوزه راه و راه‌آهن بوده است.
 
مقصودي يادآور شد: محور شهرکرد_بازفت ۹۰۰ ميليارد تومان، شهرکرد_بروجن_لردگان ۴۳۰ ميليارد تومان، فارسان_دشت ۲۰۰ ميليارد تومان، سورشجان_چلگرد ۱۵۰ ميليارد تومان، اردل_دوپلان ۲۰۰ ميليارد تومان، سامان_تيران ۱۲۰ ميليارد تومان، شهرکرد_بن_داران ۱۰۰ ميليارد تومان، لردگان_ايذه ۳۰۰ ميليارد تومان و راه‌آهن مبارکه_سفيددشت_شهرکرد ۱۰۰۰ ميليارد تومان اعتبار مصوب از سفر رياست جمهور به چهارمحال و بختياري دريافت کرده‌اند.
 
وي افزود: مقرر شده بود در سال جاري تا ايام الله دهه فجر بخش‌هايي از سه محور شهرکرد_شلمزار، بلداجي_گندمان، و بن_شيخ‌شبان به بهره‌برداري برسد، براساس اعتباراتي که در چهارمحال و بختياري تخصيص يافته بود توانستيم پروژه‌هاي بزرگ استان را ارتقا دهيم ازجمله زيرسازي راه‌آهن که از ۵۰ درصد به ۷۰ درصد پيشرفت رسيده است، همچين حفاري تونل‌هاي گورميزه به بيش از يک هزار متر رسيده است و لاينينگ تونل دشتک، تونل زره، کمربندي سامان و شروع محور لردگان_ايذه از ديگر اقدامات مهم در سال جاري بودند.
 
مديرکل راه و شهرسازي چهارمحال و بختياري ادامه داد: در نهضت ملي مسکن، برنامه استان ساخت حدود ۵۱ هزار واحد مسکوني شهري، روستايي و خودمالکي بود که از اين تعداد ۴۰ هزار و ۹۰۰ واحد سهم شهرها است، بر اين اساس نام نويسي انجام شد و ۸۲ هزار و ۸۲۸ متقاضي در استان ثبت نام کردند.
 
مقصودي عنوان کرد: تا امروز حدود ۷ هزار و ۹۸۲ قرارداد با سازندگان بسته شده است، ۴ هزار و ۲۰۰ نفر توانستند با بانک قرارداد ببندند.
 
وي خاطرنشان کرد: براي نهضت ملي در چهارمحال و بختياري بايد ۷۰۰ هکتار زمين تامين مي‌شد که تا امروز ۴۸۸ هکتار زمين به اشکال مختلف تهيه شده است.
 
مديرکل راه و شهرسازي چهارمحال و بختياري اضافه کرد: در زمينه خودمالکين ۱۳۴ واحد در قالب يک هزار و ۲۱۸ پروژه به بانک معرفي شدند.
 
انتهاي پيام/۱٠۳۱ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html